3. szint – Kanári-szigeteki vitorlástúrák

III. szint – Ocean training  

2024. január és március között négy kanári-szigeteki gyakorló vitorlástúránk is lesz. A hajóink 5 kabinos egytestűek lesznek, induló kikötőink: Marina del Sur, Tenerife szg. / San Miguel Marina, Tenerife szg. Az összes kanári-szigeteki gyakorló túránk már betelt (a 3. kanári vitorlástúránk idén két hajós lesz.), de már lehet jelentkezni a 2025. január – március közötti kanári-szigeteki gyakorló vitorlástúrákra.

A hajóink: 5 kabinos egytestűek

Induló és érkező sziget: Tenerife szg.

Útvonalunk: tervezés alatt még… az egyik opció: San Miguel Marina, Tenerife szg. – Santa Cruz, La Palma szg. – La Restinga, el Hierro szg. – San Sebastian, La Gomera szg. – San Miguel Marina, Tenerife szg. (várhatóan 250-300tmf-et fogunk levitorlázni)

Minden évben januárban, februárban és márciusban gyakorló jellegű vitorlástúrákat szervezünk a Kanári-szigetekre. A cél, hogy meg tudjátok tapasztalni az ÓCEÁNI vitorlázást vagyis az óceáni hullámokat, árapályt, áramlatokat, éjszakai óceáni vitorlázást és akár az óceáni viharokat is. Ez egy haladó szint, de akár teljesen kezdők is jöhetnek… Ez egy igazi ‘óceáni vitorlázás’ kategória már (Ocean Master Training), amit magyar vitorlásoktatók ritkán szerveznek. Ez a valóság, mert akkor megyünk, amikor vannak szelek (január – március között minden évben) és így az izgalmas túra garantált… Röviden: nem motorozni megyünk, hanem VITORLÁZNI.  🙂
Mi nem hiszünk abban, hogy nyáron a Földközin a gyenge szeles környezetben lehet igazán komoly Offshore Tréninget tartani, mert ahhoz ki kell jönni az óceánra, anélkül nem hiteles és nem valódi a képzés. A valódi tudás nem tankönyvszagú (pl. nem kell a morzét ismerni) és nem szabad lényegtelen tananyagot tanítani, hanem tapasztalati tanulási módszereket kell használni (EXL / élménypedagógia) . Mi a RYA képzést (és a nemzetközi szabványokat) tekintjük referenciának, ahol nincs felesleges és haszontalan tananyag.

Mi is várható? Szelek átlag 15-25 csomó (heti egy vihar) / árapály: 2 méter / áramlat: 1-3 csomó / távok a szigetek között: 50 / 60 / 80 / 120 tmf, a további részletek miatt ajánlom az Atlanti-óceán PILOT CHART-jait.

Ezekről a szigetekről indultak a nagy Felfedezők az 1400-1500-as években, például Kolombusz  La Gomera szigetről indult 1492-ben, hogy elérje Indiát. 🙂 El Hierro (Meridiano zero) volt a ‘régi világunk’ vége vagyis utolsó ismert szigete 1492-ig (2000 évig hitték ezt az emberek)… ezekhez a szigetekhez minden tengeri vitorlázónak el kell vitorláznia, hogy ‘megértsék’ a vitorlázás lényegét. 🙂

Győry Attila tanítványom és barátom írása a 2023-as év első Kanári-szigeteki vitorlástúrájáról.

Útvonal opcióink:

1. útvonal: San Miguel, Tenerife szg. – Santa Cruz, La Palma szg. – La Restinga, el Hierro szg. – San Sebastian, La Gomera szg. – San Miguel, Tenerife szg.

2. útvonal: Las Palmas, Grand Canaria szg. – Pta de Arinaga, Grand Canaria szg. – Puerto de Pasito Blanco (marina), Grand Canaria szg. – Puerto de La Restinga, El Hierro szg. – San Sebastian, La Gomera szg. – Las Galettas, Tenerife szg. – Las Palmas, Grand Canaria szg.

3. útvonal: Lanzarote szg. – Fuerteventura szg. – La Graciosa szg. – Isla de Montana Clara – Lanzarote szg.

További részletek és jelentkezés: mederaron@gmail.com / + 36 20 273 8423

Egy kis érdekesség: Kutyavilág (kutya latinul Canis)

Amikor kimondja, hogy “Kanári-szigetek”, ön is a kis sárga madárra gondol? Az Islas Canarias név a latin Insula Canaria szóból származik, aminek a jelentése: “kutyák szigete”. A legenda szerint a sziget őslakosai mellett vadkutyák éltek, melyeket mára háziasítottak. Amikor a rómaiak először léptek a szigetekre, a “canarii”, azaz “kutyás” szigetként nevezték el. Ez a kutyafaj ma is létezik, Presa Canario a nevük.