Carina földkerülő vitorlásom június 29.-án átkerült Balatonföldvárra, egész pontosan a Hajózástörténeti és Látogatóközpont és Kilátó (Erzsébet u. 50) előtt parkol, és bárki megnézheti!
KÖSZÖNÖM Kocsis Ádámnak és a Vagabund Vitorlás Sportegyesületnek, hogy Carina náluk lehetett kiállítva Fonyódon 2017-2023 között.
Békét és szelet!
Áron
—
Az Ocean Sailing SE júniusi vitorlás programja elég sűrű volt:
1. Adria átkelő gyakorló vitorlástúra (jún. 3-10.)
Útvonal: Milna, Brac szg. – Komiza, Vis szg. – Viesta – Marina Malo Lago Lastovo, Lastovo szigetek – Vela Luka, Korcula – Hvar, Hvar szó. – Milna, Brac szg.
Időjárás: DK szelek eleinte (10-21 csomós) és néha egy kis eső, majd ÉNy-i szelek (10-16 csomó) vagyis Misztrál.
Hétfőn 10:00-kor indultunk Komiza városából Viesta felé, ahova reggel 6-kor érkeztünk… megtett táv: 98tmf. Erős szeles cirkálás hétfő délelőtt és kora délután (reffelni is kellett), majd folyamatosan gyengülő szél… hajnali 2-kor nagyon legyengült a szél és érkezés kedd 06:00-kor. Horvátország 2023 január 1-től a schengeni övezet tagja, ami azt jelenti, hogy idén már nem kell ki- és bejelentkezni, amikor átvitorlázunk Olaszországba… 2015 óta csináljuk az Adria átkelő gyakorló vitorlástúrákat, és most először bárhol kiköthetünk nem előírás a ‘port of entry’ első és utolsó kikötőnek. Viesta városában először 2006 októberében kötöttem ki Carinával, és azóta sem jártam itt… azóta a marinát bővítették, és a belváros pedig ‘változatlanul’ nagyon cuki. 🙂 2010 óta szinte minden évben átvitorlázunk Olaszországba Horvátországból vagy Montenegróból vagy Albániából… most van az első év, hogy nem kell papírozni és nagyon jó! Kedd napközben városnézés, strandolás, helyi éttermek és kávézók… szóval elszakadt a nap 🙂
Szerdán reggel 9:30-kor indultunk el 10-11csomós Misztrálban (ÉNy) / SOG: 6 csomó Napközben kereszteztük a TSS-t (Traffic separation scheme) és a nagyhajos forgalomat és a sok halászhajót az olasz partok közelében… Szerdán 22:00-kor kötöttünk ki Lastovo szigeteknek az egyik marinájában. A 70 tmt távot 12 óra alatt tettük meg, végig futatott negyedszélben (9-12 csomós) 5,5-6,5 csomós sebességgel vitorláztunk. Este a marina előtt még kikötöttünk a tengeralattjáró bázison, majd késő este beálltunk a marinába. Ünnepli sörözés a hotel bárjában. Csütörtökön indulás reggel 6:45-kor és irány Vela, Luka. A mai gyakorlatok: negyedszeles vitorlázás / fordulások / VMG maximalizálás / horgonyzási gyakorlat Proizd szigetnél / dingi gyakorlat Proizd szigetnél / haltolási gyakorlatok Vela Luka öblében / MOB gyakorlatok Vela Luka öblében Este 20:00-kor kikötés Vela Luka marinában, majd séta a városban és vacsora egy tengerparti kis étterembe. Ez is egy hosszú nap volt… Reggel 8:45-kor futottunk a marinából. Utána a marina külső oldalán kikötési gyakorlatokat csináltunk egy órán át. Mindenkinek jó ment! Egész nap vitorlázás és sok gyakorlás. Délután bójára állás Hvar városnál, ahol ebédeltünk… A következő Adria átkelő gyakorló vitorlástúránk október 1-8. között lesz, jelentkezés: mederaron@gmail.com.
Útvonal: Milna, Brac szg. – Komiza, Vis szg. – Viesta – Marina Malo Lago Lastovo, Lastovo szigetek – Vela Luka, Korcula – Hvar, Hvar szó. – Milna, Brac szg.
Időjárás: DK szelek eleinte (10-21 csomós) és néha egy kis eső, majd ÉNy-i szelek (10-16 csomó) vagyis Misztrál.
Hétfőn 10:00-kor indultunk Komiza városából Viesta felé, ahova reggel 6-kor érkeztünk… megtett táv: 98tmf. Erős szeles cirkálás hétfő délelőtt és kora délután (reffelni is kellett), majd folyamatosan gyengülő szél… hajnali 2-kor nagyon legyengült a szél és érkezés kedd 06:00-kor. Horvátország 2023 január 1-től a schengeni övezet tagja, ami azt jelenti, hogy idén már nem kell ki- és bejelentkezni, amikor átvitorlázunk Olaszországba… 2015 óta csináljuk az Adria átkelő gyakorló vitorlástúrákat, és most először bárhol kiköthetünk nem előírás a ‘port of entry’ első és utolsó kikötőnek. Viesta városában először 2006 októberében kötöttem ki Carinával, és azóta sem jártam itt… azóta a marinát bővítették, és a belváros pedig ‘változatlanul’ nagyon cuki. 🙂 2010 óta szinte minden évben átvitorlázunk Olaszországba Horvátországból vagy Montenegróból vagy Albániából… most van az első év, hogy nem kell papírozni és nagyon jó! Kedd napközben városnézés, strandolás, helyi éttermek és kávézók… szóval elszakadt a nap 🙂
Szerdán reggel 9:30-kor indultunk el 10-11csomós Misztrálban (ÉNy) / SOG: 6 csomó Napközben kereszteztük a TSS-t (Traffic separation scheme) és a nagyhajos forgalomat és a sok halászhajót az olasz partok közelében… Szerdán 22:00-kor kötöttünk ki Lastovo szigeteknek az egyik marinájában. A 70 tmt távot 12 óra alatt tettük meg, végig futatott negyedszélben (9-12 csomós) 5,5-6,5 csomós sebességgel vitorláztunk. Este a marina előtt még kikötöttünk a tengeralattjáró bázison, majd késő este beálltunk a marinába. Ünnepli sörözés a hotel bárjában. Csütörtökön indulás reggel 6:45-kor és irány Vela, Luka. A mai gyakorlatok: negyedszeles vitorlázás / fordulások / VMG maximalizálás / horgonyzási gyakorlat Proizd szigetnél / dingi gyakorlat Proizd szigetnél / haltolási gyakorlatok Vela Luka öblében / MOB gyakorlatok Vela Luka öblében Este 20:00-kor kikötés Vela Luka marinában, majd séta a városban és vacsora egy tengerparti kis étterembe. Ez is egy hosszú nap volt… Reggel 8:45-kor futottunk a marinából. Utána a marina külső oldalán kikötési gyakorlatokat csináltunk egy órán át. Mindenkinek jó ment! Egész nap vitorlázás és sok gyakorlás. Délután bójára állás Hvar városnál, ahol ebédeltünk… A következő Adria átkelő gyakorló vitorlástúránk október 1-8. között lesz, jelentkezés: mederaron@gmail.com.
2. Egyhetes adriai tanfolyam / gyakorló vitorlástúra (jún. 10-17.) (egy hajóshajós) /
Útvonal: Milna, Brac szg. – V. Rina öböl, Mali Drvenik szg. – Sibenik – Otok Krbela Vela – Skradin – Sibenik – Rogoznica – Komiza, Vis szg. – Vis, Vis szg. – Rogac, Solta szg. – Milna, Brac szg. (260tmf) / Hajó: Beneteau 411 Oceanis Clipper
Időjárás: Mistrál (ÉNy) főleg, de néha DK-i szél is plusz DNy-i lebics., volt még bóra / tramontana / nevera és a max. szél 25 csomós volt. Emellett volt eső is persze, rossz láthatóság és érdekes felhők… Mivel az időjárás nagyon változékony volt, ezért az útvonaltervezés igazi kihívás volt. A cél az egyhetes adriai tanfolyam / gyakoroló vitorlástúrán a vitorlázás, ezért a szélcsendeket próbáljuk kikerülni… Szombat este kifutottunk kicsit ismerkedni a hajóval, a naplementében a csapat ugrált a tengerbe… Megismerkedtünk a hajórenddel, kötélrenddel és a hajóval… Vasárnap reggel indulás 9:30-kor, témák: ‘safety briefing’ / ‘passage plan’ / ‘check list’ Délelőtti gyakorlatok: gyenge szeles vitorlázás (Misztrálban) és negyedszeles vitorlázás / fordulások / AIS használat és értelmezés / délután erősödött a szél, max. 19 csomó volt és az orrvitorlát reffelni is kellett. Napközben a vizsgára készülünk, és az elméleti anyagot átbeszéljünk a szokásos módon. A vasárnap számokban: megtett táv: 45,5 tmf / átlag sebesség: 4,8 csomó / 9,5 óra vitorlázás. Az estét horgonyon töltöttük… Hétfőn 9:45-kor indultunk a horgonyról, előtte úszás és sznorkerezés. Én is lemerültem a horgonyoz megnézni, hogy hogyan is áll. Motorozási gyakorlatok a szélcsendben: egyhelyben megfordulás / hátra fele nyolcasok stb. / Gyenge szeles vitorlázás (1/4 és 1/2 szépen) délelőtt majd, bejött a 23 csomós misztrál.
Kedden a csapat egyik felével gyakoroltam kint, a csapat másik fele vizsgázott. Mindenki átment és az új szkippernek gratulálok! A mai gyakorlatok: horgonyzás, negyedezés, fordulások… Este felhajóztunk Skradinba, ahol a friss kapitányok a belső tóban ugráltak a hajóból… Szerda: kikötési gyakorlatok / vihar elöl menekülés vitorlával gyakorlat / bőszeles vitorlázási gyakorlat. Kikötés 21:00, ez is egy hosszú nap volt… Csütörtök 6:30-as indulás, a hajnali és kora reggeli vitorlázásnak teljesen más és friss a hangulata. Max szél 25 csomós. Reffelési gyakolatok / vitorlázás rossz láthatóságban / 13:00-kor horgonyzás Komiza öbölben (Vis), ebéd szünet után Vis-ig vitorlázás. Péntek: MOB gyakolatok, Spi gyakolatok, delfinekkel hajózás fél órán át, kikötési gyakolatok, gyenge szeles vitorlázás, erős szeles vitorlázás… minden volt ismét. 🙂
Okt. 14-21. között lesz a következő egyhetes adriai tanfolyam / gyakoroló vitorlástúránk, amit két hajósra tervezünk, jelentkezés: mederaron@gmail.com.
Útvonal: Milna, Brac szg. – V. Rina öböl, Mali Drvenik szg. – Sibenik – Otok Krbela Vela – Skradin – Sibenik – Rogoznica – Komiza, Vis szg. – Vis, Vis szg. – Rogac, Solta szg. – Milna, Brac szg. (260tmf) / Hajó: Beneteau 411 Oceanis Clipper
Időjárás: Mistrál (ÉNy) főleg, de néha DK-i szél is plusz DNy-i lebics., volt még bóra / tramontana / nevera és a max. szél 25 csomós volt. Emellett volt eső is persze, rossz láthatóság és érdekes felhők… Mivel az időjárás nagyon változékony volt, ezért az útvonaltervezés igazi kihívás volt. A cél az egyhetes adriai tanfolyam / gyakoroló vitorlástúrán a vitorlázás, ezért a szélcsendeket próbáljuk kikerülni… Szombat este kifutottunk kicsit ismerkedni a hajóval, a naplementében a csapat ugrált a tengerbe… Megismerkedtünk a hajórenddel, kötélrenddel és a hajóval… Vasárnap reggel indulás 9:30-kor, témák: ‘safety briefing’ / ‘passage plan’ / ‘check list’ Délelőtti gyakorlatok: gyenge szeles vitorlázás (Misztrálban) és negyedszeles vitorlázás / fordulások / AIS használat és értelmezés / délután erősödött a szél, max. 19 csomó volt és az orrvitorlát reffelni is kellett. Napközben a vizsgára készülünk, és az elméleti anyagot átbeszéljünk a szokásos módon. A vasárnap számokban: megtett táv: 45,5 tmf / átlag sebesség: 4,8 csomó / 9,5 óra vitorlázás. Az estét horgonyon töltöttük… Hétfőn 9:45-kor indultunk a horgonyról, előtte úszás és sznorkerezés. Én is lemerültem a horgonyoz megnézni, hogy hogyan is áll. Motorozási gyakorlatok a szélcsendben: egyhelyben megfordulás / hátra fele nyolcasok stb. / Gyenge szeles vitorlázás (1/4 és 1/2 szépen) délelőtt majd, bejött a 23 csomós misztrál.
Kedden a csapat egyik felével gyakoroltam kint, a csapat másik fele vizsgázott. Mindenki átment és az új szkippernek gratulálok! A mai gyakorlatok: horgonyzás, negyedezés, fordulások… Este felhajóztunk Skradinba, ahol a friss kapitányok a belső tóban ugráltak a hajóból… Szerda: kikötési gyakorlatok / vihar elöl menekülés vitorlával gyakorlat / bőszeles vitorlázási gyakorlat. Kikötés 21:00, ez is egy hosszú nap volt… Csütörtök 6:30-as indulás, a hajnali és kora reggeli vitorlázásnak teljesen más és friss a hangulata. Max szél 25 csomós. Reffelési gyakolatok / vitorlázás rossz láthatóságban / 13:00-kor horgonyzás Komiza öbölben (Vis), ebéd szünet után Vis-ig vitorlázás. Péntek: MOB gyakolatok, Spi gyakolatok, delfinekkel hajózás fél órán át, kikötési gyakolatok, gyenge szeles vitorlázás, erős szeles vitorlázás… minden volt ismét. 🙂
Okt. 14-21. között lesz a következő egyhetes adriai tanfolyam / gyakoroló vitorlástúránk, amit két hajósra tervezünk, jelentkezés: mederaron@gmail.com.
3. Egynapos balatoni gyakoroló vitorlázások (jún. 21., június 22. és június 26.)
Ezen a programon a cél a vitorlázás megmutatása és megszerettetése a kezdőkkel, és sok gyakorlás persze.
Induló / érkező kikötő: Marina Fűzfő / Alsóörs Marina
Hajó: Maxi 77, Hunter 326
Időjárás: gyenge változékony szelek / Bf. 5-6 / víz: 24 fok!
Útvonal: Alsóörs – Almádi – Tihany – Almádi – Alsóörs és Balatonfűzfő – Balatonalmádi – Balatonkenese – Balatonfűzfő
Gyakorlatok: horgonyzás / kikötés / MOB / vitorla beállítások / fordulások és halzi / Spi gyakorlat / heave-to stb. és sok fürdés 🙂
A következő időpontok szeptemberben lesznek, amikor már jó szelek várhatóak, jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com
A következő időpontok szeptemberben lesznek, amikor már jó szelek várhatóak, jelentkezés és további információ: mederaron@gmail.com