Az Ocean Sailing SE az idei Budapest Boat Shown márc. 3-6. között (G pavilon, 508-as stand) bemutatja a vitorlázást a Virtuális Valóságban. Akár ki is lehet majd próbálni a vitorlázást Virtuális Valóságban (VR), de érdemes előregisztrálni a mederaron@gmail.com e-mail címen, hogy legyen helyetek biztosan. Teljesen kezdők is jöhetnek vagy akár versenyzők is (plusz minden korosztály számára érdekes lehet). Részletek: https://boatshow.hu/programok/vitorlazas-a-virtualis-valosagban
Vasárnap 13:30-14:00 között a színpadon Méder Áron mesél majd a virtuális valóság lehetőségeiről és jövőjéről a vitorlázásban és hogy mint oktatási segédeszköz jelenleg hol tartunk…
Emellett az Ocean Sailing SE balatoni és tengeri vitorlás programjaira már lehet majd jelentkezni a standunkon. Részletek: oceansailing.meder.hu
Március 4.-én pénteken 16:30-17:00 között a Budapest Boat Show színpadán beszélgetünk a tengeri vitorlásoktatás kihívásairól, módszereiről és jövőjéről. Beszélgető partnerek: Horváth Csaba (oktató, Jachtnavigátor, IYT oktató), Gencsy Péter (oktató, MJA) és Méder Áron (vitorlásoktató, Ocean Sailing SE). Gyertek, mert érdekes témák lesznek és össze lehet hasonlítani az oktatókat, módszereket és iskolákat.
Jegyárak, további információ és Online jegyvásárlás a Budapest Boat Show honlapján.
2022. március 3-5: 10.00-18.00
2022. március 6: 10.00-17.00
Helyszín:
HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont
1101 Budapest, Albertirsai út 10.
Várunk mindenkit szeretettel!
az Ocean Sailing SE csapata
A február 25-28. közötti horvát C kategóriás tengeri hajóvezetői tanfolyam ismét nagyon jól sikerült és mindenki átment a vizsgán. Ismét egy jó csapat volt… két vitorlásversenyző és egy vitorlásoktató is volt a mostani csapatban. A tanfolyam 27 óra elméletből, és 6 óra gyakorlatból áll. A gyakorlat kikötési gyakorlat csupán, mivel a vizsgán is csak ezt kérdezik. Az elmélet fele unalmas, de kötelező témák… a második fele izgalmas, mint például a navigáció, időjárás, VHF rádiózás, COLREG. 🙂 Pl. a vizsganapján hétfőn a gyakorlatnál 20-25 csomós szél fújt (bora) a Sukosan-i marinában, így a csapat megtapasztalta és megtanulta (részben) az erős szeles kikötést… mindenki nagyon ügyes volt. A tengeri vitorlázásban a gyakorlat szerepe a legfontosabb, ezért mindenkinek a C tanfolyam után erősen ajánlom az adriai, a földközi-tengeri és az atlanti-óceáni gyakorló vitorlástúráinkat. Az igazi beavatás az első tengeri vihar megvitorlázása, és ilyenkor érdemes, hogy egy tapasztalt és jó kapitány mellett éld át, akitől a lehető sokat tanulni. Hozzám ezért jönnek 2012 óta, mert nálam ez van…
Számomra nagyon fontos, hogy a száraz anyagba életszerű tapasztalatokat is beletegyek, és minél több valódi hasznos tudást is átadják. A lényegest és igazán fontost kell kiemelni, és minél tömörebben és lényegre törően elmondani. A horvát képzési rendszer a lényegre törekszik, ami ezért számomra nagyon szimpatikus.
A következő horvát C kategóriás tengeri hajóvezetői tanfolyamunkat 2022. márc. 25-28. között Zadarban tartjuk. További információ és jelentkezés: mederaron@gmail.com e-mail címen és a +36 20 273 84 23-as telefonszámon.
Az idei harmadik kanári-szigeteki vitorlástúránkat febr. 5-12. között szerveztük egy Jeanneau 519-es (5 kabinos) vitorlással.
Útvonal: La Galetta, Tenerife szg. – San Sebastian, La Gomera – Puerto de La Estaca, El Hierro – Tazacorze, La Palma szg. – Gigantes, Tenerife szg. – La Galetta, Tenerife szg. (236 tmf)
Időjárás: kedd hajnalig erős szelek (max. 40 csomó), majd gyengülő szél. A legerősebb szelünk hétfőn napközben volt (30-40 csomó), amikor 40% orrvitorla és 3. reffen volt a nagyvitorla. Persze a delfinek követtek és játszottak velünk. Itt hosszabban követnek, mint az Adrián… A hullámok persze megnőttek 4-5 méteresre.
Minden vitorlástúra ‘safety briefing-gel’ kezdődik, majd meteto és charts briefing-et tartok utána, és a hajó bemutatása van a legvégén. Szerintem ezek az eligazítások nagyon fontosak és nem csak az Atlanti-óceánon hanem minden vízen és minden túra előtt…
A sok vitorlázás mellett a szigeteket is megismertük kicsit, ez is része a túrának. La Gomera szigetét pl. taxival jártuk be, a hegyekben a Nemzeti Parkban sétáltunk. Majd egy helyi étterembe kóstoltuk meg a helyi ízeket / borokat… itt a mézes rum az egyik helyi specialitás. La Gomera sziget kikötőjéből (San Sebastian) indult Kolombusz felfedezni Amerikát (Indiába indult) és mellette sok más felfedezőnek volt ez az utolsó kikötője az új világ előtt… Kolombusz háza itt emiatt kötelező program. 🙂 El Hierro sziget az egyik nagy kedvencem, aminek az északi kikötőjébe kötöttünk ki, ahonnan fővárosába bebuszoztunk… majd városnézés és egy helyi étteremben (nagyon helyi) levezetése a napnak. Taxival vissza a hajóra… ez a sziget volt Amerika felfedezése előtt a világunk vége, nagyon jó hely kirándulni és búvárkodni.
Az El Hierro – La Palma szakasz az egyik legjobb vitorlázásunk volt a héten. A TWA: 130 / szél: 20 csomó / a SOG: 7-8 csomó… A végén azért reffeltünk 🙂
Amikor késő este La Palma szigeten kötöttünk ki Justine Mettraux vette el tőlünk a kötelet, akivel korábban a Mini 650-es osztályban versenyeztem. Azóta túl van a Figaro, a Class 40 és a Volvo 65 osztályokon és jelenleg IMOCA 60-ban van benne és a Vendee Globe-ra készül. 🙂 Hajrá és kicsi a világ…
La Palma szigeten városokat néztünk meg és persze a sziget többi nevezetességét… Megnéztük pl. a kitört vulkánt (ami 2021 szeptembere és decembere között tört ki több alkalommal ), a nemzeti parkot, néhány kis várost és néhány tenger partot is. Itt kocsit is tudtunk bérelni. 🙂
Az utolsó napon Tenerife sziget közelében láttunk két alkalommal is bálnákat, eddig minden kanári-szigeteki vitorlástúrán voltak bálnák… már ismerem a bálnás helyeket. 🙂 Jövőre is jövünk egész biztosan a kanári-szigetekre vitorlázni.