Polár diagram

Ez a diagram a Beneteau 411-es (Alice 2.) polár diagramja, ami az elméleti sebességét mutatja különböző szél erősségekre és szélszögekre. Ez a diagram nem tükrözi a változó tényezőket, mint például: hullámhatás, áramlat, hajókezelési készségek, a hajófenék tisztasága, vitorlák mérete / állapota, valamint súly és súlyeloszlás (pl. üzemanyag, víz stb). Kedvező körülmények között a hajó teljesítménye meghaladhatja az elméleti előrejelzéseket. A polárdiagramok általában egy adott vitorláshajó-tervre jellemzőek, és a jacht tervezője készíti el őket.

A polárdiagramok számos számítógépes programmal / applikációval, mint például az iPolarral és az iRegattával is létrehozhatók.

A polárdiagram értelmezése:
A félkörvonalak a hajó sebességét jelölik (nulla és 12 csomó között). A félkörön kívüli számok: 30 és 150 között a szélhez viszonyított szöget mutatják. (A nulla fok szembeszél, a 180 fok pedig hátszél.) Az ívelt vonalak a valódi szélsebességet mutatják csomókban.

Hajósebesség 12 csomós valódi szélsebességnél:
180 fok = 5,5 csomó hajósebesség
150 fok = 6,2 csomó hajósebesség
120 fok = 7,9 csomó hajósebesség
90 fok = 8,3 csomó hajósebesség
60 fok = 7,6 csomó hajósebesség
35 fok = 5,0 csomó hajósebesség

Hajósebesség (valódi szél: 90 fokos szélszögnél):
SZÉLSEBESSÉG = HAJÓSEBESSÉG
3 csomós szélsebesség = 3,0 csomó hajósebesség
4 csomós szélsebesség = 4,2 csomó hajósebesség
6 csomós szélsebesség = 5,5 csomó hajósebesség
8 csomós szélsebesség = 7,0 csomó hajósebesség
10 csomós szélsebesség = 7,8 csomó hajósebesség
12 csomós szélsebesség = 8,2 csomó hajósebesség
16 csomós szélsebesség = 8,5 csomó hajósebesség
18 csomós szélsebesség = 8,7 csomó hajósebesség
20 csomós szélsebesség = 9,2 csomó hajósebesség