II. szint – ‘offshore skipper’ szint
2025 tavaszán, nyarán és őszén is szervezünk “Átkelés az Adrián” egyhetes gyakorló offshore mérföldgyűjtő vitorlástúrákat (évente 3-4 alkalommal van ilyen túránk). 2015 óta szervezzünk Adria átkelést, ami Horvátországból (Brac sziget) indul át Olaszországba (kedvelt kikötőink: Brindisi, Monopoli, Bari, Bisceglie, Trani, Manfredonia, Vieste, Tremiti szigetek, Ortona, Pescara, Ancona), majd vissza. Ez az adriai ‘offshore’ mérföldgyűjtő gyakorló vitorlástúránk inkább tapasztaltabb vitorlázók számára ajánlott! Általában 300-350 tmf-et vitorlázunk ilyenkor hat nap alatt, plusz két éjszakai vitorlázásunk is van. (Néha két hajóval szervezzük az Adria átkelő gyakorló túrát, ez a jelentkezők számától függ elsősorban.)

A túra célja minél több vitorlázás különböző körülmények között (két éjszakai vitorlázás garantált, és szokott lenni erős szeles vitorlázás is. A hajó egy Beneteau 411-es lesz (AIS.-szel, radarral, spivel felszerelve). További információ, jelentkezés: Méder Áron, oceansailingse@gmail.com e-mail címen és a 06 20 273 84 23-as telefonszámon. Ajánlott felszerelés listája az egyhetes Adriai gyakorló tanfolyam túrára.
2. Reffelési gyakorlat. Szinte minden alkalommal van Bf. 7-8-as szelünk ősszel vagy tavasszal, amikor már viharvitorlázási gyakorlatot is tudunk tartani.
3. Útvonaltervezés (Passage Plan) az időjárás előrejelzést figyelembe véve. Különböző időjárás előrejelzések összehasonlítása és értelmezése. Olyan olasz várost kell választani célnak, hogy mindig jó széllel jó szélszögben vitorlázzunk.
4. Hajózási útvonalon (TSS) áthaladás éjszaka és a nagyhajók fényeinek folyamatos figyelése.
5. Radar és AIS gyakorlat a hajózási útvonalon.
7. Offshore gyakorlat vagyis 100-165 tmf levitorlázása folyamatos menetben (20-32 óra non-stop) két alkalommal.
8. Watchkeeping (őrszolgálat) rendszerek próbálgatása, és ügyeletek felosztása.
Irány Jabuka! – Jabuka a horvát szigetek közül a legtávolabb van a legközelebbi szárazföldtől. A szigetről: Jabuka egy kicsi izgalmas vulkánikus lakatlan sziget (magassága 97 méter) az Adrián Vis szigettől nyugatra (dalmát szigetcsoport része), a mágneses iránytűket összezavarja, mert vasban gazdag a kőzete, és emiatt gyakran csap bele a villám is. A Jabuka–Andrija törés miatt a sziget környéke ki van téve a földrengéseknek. 2003-ban a szigetet földrengések hosszú sorozata sújtotta, amelyek közül a legnagyobb 5,5 Mw volt. Egy másik sorozat 2004–2005-ben történt egy ML5.2-es földrengéssel. Jabuka távoli elhelyezkedése miatt azonban ezek a földrengések gyengén érezhetők a horvát szárazföldön és a lakott szigeteken. Jabuka horvátul almát jelent, a legközelebbi szomszédos szigetei a Svetac és a Brusnik kis szigetek.
Az elmúlt sok-sok év visszajelzései alapján az Adria átkelő gyakorló vitorlástúránk egyik legjobb része a ‘digitális detox’, mert kétszer kb. 24-32 órás non-stop offshore menetünk van (Horvátország – Olaszország és vissza), ahol két alkalommal 16-26 órát nincs internet és nincs telefon… Ez a mai túlságosan felgyorsult világunkban, egy NAGY kincs.
2015 óta – amióta elvitorlázunk Olaszországba – amikor Bari városában kikötünk az első utunk mindig a San Nicola katedrális felé visz… 1087-ben az olasz tengerészek elrabolták Szent Miklós csontjait, és ide hozták Bariba, és emiatt a város az egyik legjelentősebb európai keresztény központ lett. Több, mint 100 éven át építették katedrálist és 1197-ben fejezték be, a katedrálisban található Szent Miklós sírja és látogatható.
Mürai Szent Miklós (Patara, 270. március 15. – Myra, 343. december 6.) Myra püspöke, a katolikus és a görögkeleti egyház szentje, a tengerészek, kereskedők, az illatszerészek, a gyógyszerészek, a pálinkafőzők, a zálogházak, a gyermekek, a diákok és általában minden nehéz körülmények között élők védőszentje… Életéről több legenda ismert, ezekből alakult ki a Mikulás személye is. A szüleitől örökölt vagyont szétosztotta a szegények között. Egyesek szerint a gyógyszertárosok és a hajósok védelmezője volt. Segítette a szegény gyermekeket és ezért szentnek tartották őt már életében…